ШТРАФ ЗА ПОРУШЕННЯ ПРАВИЛ КАРАНТИНУ ст. 44-3 КУпАП

Після запровадження в України карантину, пов’язаного з пандемією короновірусної хвороби (COVID-19), Уряд встановив для суб’єктів господарювання обов’язкове дотримання санітарно-епідемічних правил та вимог, перелік яких був окремо затверджений постановами Кабінету Міністрів України.

Починаючи з літа 2020 року, по всій Україні тривають перевірки підприємців щодо дотримання ними в торгових закладах, закладах надання послуг, офісах, ресторанах, салонах краси, тощо санітарно-епідеміологічних вимог. Такі перевірки, зазвичай, здійснюють працівники Держпродспоживслужби, органів місцевого самоврядування, поліцейські.

Найпоширенішою статтею Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) за якою притягають підприємців до адміністративної відповідальності є стаття 44-3 КУпАП (Порушення правил щодо карантину людей).

Відповідальність за цією статтею настає у вигляді штрафу від 17 000 грн. до 34 000 грн. для громадян, та від 34 000 грн. до 170 000 грн. для посадових осіб.

В Україні вже є постанови про притягнення громадян України до адміністративної відповідальності за порушення правил карантину щодо людей. Проте, якщо розглядати судову практику з даного питання, то можна зазначити, що вона є досить різною. Суди притягуючи/відмовляючи у притягненні до адміністративної відповідальності у одних і тих самих випадках приймають різні по суті рішення, що вказує на відсутність єдиної судової практики та суб’єктивний підхід суддів до оцінювання події адміністративного правопорушення в залежності від поглядів конкретного судді.

Найчастішими випадками відмови у притягненні особи до адміністративної відповідальності є порушення, які були допущені при складанні протоколу про адміністративну відповідальність та притягнення до відповідальності особи, яка не є суб’єктом адміністративного правопорушення за ст. 44-3 КУпАП (коли до відповідальності притягають не власника бізнесу, а найманого працівника).

За приписами статті 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються, зокрема, суть адміністративного правопорушення, нормативний акт,  який  передбачає  відповідальність  за  дане правопорушення, а також інші відомості,  необхідні  для  вирішення справи.

При цьому, суть адміністративного правопорушення повинна точно відповідати ознакам складу адміністративного правопорушення, зазначеним у статті КУпАП або нормах інших нормативно-правових актах, якими передбачена відповідальність за вчинення чітко визначених протиправних дій.

У будь-якому випадку, при візиті до Вашого закладу працівників контролюючих органів на предмет перевірки дотримання закладом санітарно-епідемічних правил, обов’язково потрібно повідомити про це адвоката, та після складення протоколу про адміністративне правопорушення та передачі його до суду, відвідувати судове засідання з адвокатом для отримання юридичної допомоги та присікання варіанту притягнення підприємця чи найманого працівника до адміністративної відповідальності з накладенням штрафу.

За детальною інформацією та отриманням консультації звертайтесь за телефоном: +380676075084.

Leave a Comment