ПЕРЕВІРКА ПОДАТКОВИХ ОРГАНІВ: ДІЇ У РАЗІ ВТРАТИ ДОКУМЕНТІВ

Дуже часто трапляються ситуації, коли до українського бізнесу приходять з плановою чи позаплановою перевіркою працівники податкової служби.

Щодо планової перевірки варто зазначити, що коло суб’єктів, які перевірятимуться у наступному році щорічно, до 25 грудня поточного року оприлюднюється на сайті податкового органу.

Щодо позапланових перевірок слід додати, що найчастішою підставою таких перевірок є звернення до податкової служби фізичних осіб зі скаргами на платника податків.

Зазвичай, податкові органи проводять перевірки щодо правильності та своєчасності обчислення, сплати податкових та митних платежів, податків, зборів, єдиного соціального внеску (ЄСВ), податку на доходи х фізичних осіб (ПДФО), податку на додану вартість (ПДВ), тощо.

 Згідно положень Податкового кодексу України, проводити планові перевірки податковий орган має право лише у випадку надіслання або вручення платнику податків не пізніше, ніж за 10 днів до проведення перевірки, копії наказу про проведення перевірки та повідомлення про початок такої перевірки.

Про порядок дій посадових осіб підприємств у випадку приходу працівників податкових та інших органів з перевіркою, ми писали  у наших минулих статтях. Зараз, зупинимося на такому важливому аспекті, як надання документів податковим інспекторам для проведення перевірки.

Зауважуємо, що вимоги податківців про надання документів стосовно діяльності юридичної особи або фізичної особи-підприємця, краще отримувати у письмовій формі, та акцентувати увагу податківців, що документи будуть надані саме у відповідь на їх письмовий запит.

Письмова форма запиту документів необхідна задля фіксації пакету документів, які податкові інспектора вимагають, та доведення  у майбутньому, що витребування цих документів було поза компетенцією податкової та не стосувалося предмету перевірки, і що ці документи не можуть бути використанні податковою на підтвердження тих чи інших фактів.

Але що робити, якщо документи та податкова звітність втрачені або знищені, а податкова вже прийшла з перевіркою та вимагає їх надання?!

В цьому випадку, платнику податків слід подати в податкову повідомлення про неможливість проведення перевірки, у зв’язку з втратою, пошкодженням або знищенням документів. На підставі такого повідомлення податкова служба повинна перенести строки проведення перевірки до моменту відновлення та надання документів до перевірки. Але, строк, на який переноситься перевірка, не повинен перевищувати 120 календарних днів.

У разі не відновлення запитуваного комплекту документів або повторної їх втрати чи пошкодження, податковий орган вправі встановити, що такі документи були відсутні у платника податків на час складення звітності, або виконання вимог митного, податкового, чи валютного законодавства, що тягне за собою у майбутньому застосування до такого платника податків відповідних штрафних санкцій.

Тому, краще використовувати дозволені законодавством засоби для перенесення строків проведення перевірок з розумом, аби не завдати таким перенесенням ще більшої шкоди власній особі.

За детальною інформацією та отриманням консультації звертайтесь за телефоном: +380678478484.