ЩО РОБИТИ, ЯКЩО ПОДАТКОВА ЗУПИНИЛА РЕЄСТРАЦІЮ ПОДАТКОВОЇ НАКЛАДНОЇ!?

Останнім часом до юристів почали часто надходити звернення від бізнесу щодо повальної зупинки або відмови в реєстрації податкових накладних.

Які дії слід зробити, для того щоб твою податкову накладу все ж зареєстрували, розповімо нижче.

Юридична особа або фізична особа-підприємець зобов’язані складати Податкові накладні за кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Реєстрація податкових накладних зупиняється податковими органами, в яких на обліку перебуває платник податків у випадку наявності критеріїв ризикованості в операціях, які здійснює платник податків, або якщо сам платник підпадає під критерії ризикованості. Зазначені критерії визначені в Постанові Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117.

Так, у випадку зупинення реєстрації податкової накладної, на електронну адресу платника податків приходить повідомлення з податкової, в якому обов’язково зазначається критерії ризиковості платника податку та/або критерії ризиковості здійснення операцій, на підставі яких зупинено реєстрацію податкової накладної.

Для того, щоб податкова накладна була зареєстрована, платнику податків потрібно переконати податковий орган у відсутності в його операціях або в його особі критеріїв ризику та відповідності операції вимогам законодавства, шляхом подачі в електронному вигляді пояснень з документами, які підтверджують правильність доводів такого платника податку. Зазвичай, такі пояснення подаються через систему Медок або Соната з використанням електронного цифрового підпису.

Письмові пояснення платник податків може подати протягом року з моменту виникнення податкового зобов’язання, зазначеного в податковій накладній.

Пояснення платника податків розглядаються у спеціально створеній податковій комісії, яка за наслідком вивчення пояснень та доданих документів приймає рішення: 1) про реєстрацію податкової накладної 2) про відмову в реєстрації податкової накладної.

Рішення про відмову в реєстрації податкової накладної приймається у випадку ненадання платником податків письмових пояснень або підтверджуючих правомірність операції документів, або якщо подані документи складені з порушенням чинного законодавства.

 Рішення про відмову в реєстрації податкової накладної може бути оскаржено платником податку до податкового органу вищого рівня (адміністративне оскарження) або до суду.

Юристи рекомендують не нехтувати процедурою адміністративного оскарження відмови в реєстрації податкової накладної, адже, з нашого досвіду, податковий орган вищого рівня у випадку обґрунтованості скарги платника податків може скасувати рішення про відмову в реєстрації податкової накладної вже через місяць після подачі скарги, в той час, як судове оскарження може тривати від кількох місяців до кількох років – залежно від завантаженості суду.

Окремо зазначаємо, що звернення зі скаргою до вищестоячого органу, не позбавляє платника податків в разі незадоволення його скарги, оскаржити таке рішення до суду.

За детальною інформацією та отриманням консультації звертайтесь за телефонами: +380676075084; +380678478484.

Leave a Comment